tisdag 24 februari 2009

någonting nytt

Tisdag!
Idag har jag försökt plugga, har inte fått lika mycket gjort som jag skulle behöva!
Jag blev en aningens sinneslö av att vara sjuk och ta hand om sjuka barn så nu är hjärnan lite svårstartad verkar det som. Idag har jag iallafall gjort klart några uppgifter i Religionen men sen har jag ju en novellanalys, historian och samhällskunskapen kvar och arbetet ska vara inne nästa fredag. Jag ska dessutom hinna läsa en hel massa kapitel som ska fastna för att jag ska klara delproven! Jaja jag brukar försöka tänka att det trots allt är gymnasieämnen så de kan ju inte vara så himla svårt att få betyg i det. Har fått vg på alla arbeten hitills vilket alltid är kul, mvg i religionen och jag som aldrig haft så höga betyg i hela mitt liv. Känns kul faktiskt!

I helgen ska jag hjälpa min kära vän Jennie att flytta. Hon har hjälpt mig så många gånger så är det någon som förtjänar hjälp så är det hon. Jag blev enormt sugen på att flytta jag också. Så trött på denna sunkiga lägenhet med drag i varje fönster, ruttna fönster där rutan snart trillar ut och en toalett där det luktar skit och avlopp lite nu och då. Det ser ganska fint ut eftersom vi fick renoverat för bara ett år sedan, men fy vad skavanker och skit man märker av när man bor här. Trivs bra i norslund men detta med skolan sitter fortfarande långt inne. Vill ju så gärna att Elin ska gå på Hosjöskolan! Jaja skit det samma!

Isabelle har iallafall varit på dagis nu i två dagar, hon verkar ha så kul och hon har inga problem att ta för sig fast hon trots allt är så liten. Elin är ju med så hon känner sig trygg och det är ju bra! Imorgon ska jag till kvinnokliniken också för att ta ett cellprov. Opererade bort cellförändringar i våras så nu ska vi väl kolla så att det inte har kommit tillbaka. Vi får hoppas att det inte har det!
Nej nu ska jag faktiskt kolla på fotboll med Stefan... hej då!


4 kommentarer:

  1. Vilka stora fina tjejer du har. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, för varje gång man kommer hem så har dom ju vuxit hur mycket som helst. Ni får komma ner och hälsa på här i vår/sommar! :) Vi har plats för hela familjen.

    SvaraRadera
  3. Ja vi ska verkligen försöka skärpa till oss och komma ner och hälsa på er! Har ju aldrig varit hos er ju!

    SvaraRadera