måndag 23 februari 2009

Måndag-ny vecka

Jaha så var helgen slut och det var måndag igen. Känns inge roligt just idag tycker jag! Elin, Isabelle och Stefan är just nu nere på dagis och jag borde passa på att plugga utav bara fan för förra veckan blev jag lite efter då ungarna och Stefan var sjuka. Isabelle är enormt mammig och ingen annan duger vilket gör det svårt att kunna sitta i lugn och ro och plugga. Jaja det är väl bara att sitta på kvällarna de sista två veckorna då =( Nej fyyy så trist!

Idag ska jag beställa en ny mobil också. Stefans telefon är så katastrofalt kass nu efter 1 år och tre månader, det sprakar och knastrar så man hör knappt någonting när man pratar i den. Förmodligen inte alls telefonens fel då den trots allt har ägts av Stefan som åtskilliga gånger har tappat den i golvet! Isabelle har hittat den och sugit på den någon gång också ;) Ja själv är jag bara glad att få byta ut den till något nytt då jag tröttnat på min. 1,5 år är för lång tid att ha samma mobil tycker jag! Vi funderar iallafall på en nokia båda två, den enda som föll oss i smaken och som inte kostade multum i månaden. Från början skulle vi välja nått annat abonnemang då vi tröttnat lite på 3 efter 3 år.... men nja dom ska ju trots allt vara billigast i abonnemangsväg med mobiler och priser. Ja jag vet inte jag bara lyssnar på andra. Det bästa som vi hittade på deras hemsida nu enligt stefan var kostnadskontroll. Man kan spärra vid en viss summa så när man ringt för mycket en månad så kan man inte ringa mer. Ja jag är telefontorsk och jag älskar att prata i telefon så telefonräkningen rusar väl iväg lite väl ibland. Men nu vill Stefan sätta en spärr på 500 kr och det är ju faktiskt egentligen ganska mycket även om det blir mycket som går i fasta kostnader. Jaja vi får väl se hur det blir, jag är ju trots allt vuxen och att sätta en sådan spärr känns ju lite töntigt, men jag förstår ju Stefan också, det är tråkiga pengar att kasta bort! Jaja nu ska jag väl plugga vidare antar jag!

Min nya mobil som jag beställde idag och kommer i nästa vecka!


1 kommentar:

  1. Både jag och Daniel har tele2 kompis.
    Funkar huuur bra som helst.
    Man skickar gratis sms till att som har tele2 och när man ringer betalar man bara uppringningsavgiften. När man ringer till andra operatöreren kostar den 69 öre per minut bara. Helt prisvärt tycker jag :)

    SvaraRadera