fredag 27 februari 2009

Ny lägenhet!

Igår var jag med Jennie och kollade på hennes nya lägenhet som hon flyttar till i morgon. Jag blev helt förälskad, lägenheten var superfin och området är ju jätte mysigt för barn. Har glömt bort hur mysigt hosjö är! Nu kan jag ju säga så för att jag är född och uppväxt där, (Hosjö i mitt hjärta) men alla andra säger ju att det ligger ute på landet! I dag skulle jag iallafall ha varit och kollat på en helt nyrenoverad och fin trea där. Det som håller mig från att säga ja helt osedd är att jag vill se planlösningen och storleken på rummen, sen vill jag ju att Stefan ska se också för att han är ju inte direkt någon favorit av Hosjö men man kan ju ändra sig =) Ungarna skulle få det jätte bra, fler barn där och inte riktigt lika nära vägen heller och en lite roligare lekplats utanför också. Sen såg jag att det bor en tjej i samma trapp som jag sett flera gånger som har barn som är lika gamla som mina. Sen har ju Elin sin Ida ute i Hosjö som hon kanske kan leka med lite oftare om tiden tillåter för de vuxna!! Hoppas att vi på ett år kan få dagisplats där också.

Fan nu låter det ju som att det redan är bestämt att vi ska flytta men så är det inte. Visningen blev flyttat till måndag då de på kopparstaden hade flera sjuka så ingen hade tid att visa idag. Lite tråkigt för jag hade sett fram emot att bolla lite för och nackdelar med Stefan och börja planera i huvudet hur jag ska möblera ;) Jag vill ringa komunen och elbolaget och fixa med uppsägning och flytt av el samtidigt som jag vill flytta eller kanske rent av försöka säga upp mitt bredbandsbolag! Jaja hur som helst så vill jag flytta nuuuu ingen har bott där efter renoveringen, ingen har duschat i den duschen åhhh, fina fönster är det också inga ruttna fönster som vi har här. Äsch detta inlägg blev bara rörigt så nu ska jag plugga lite istället! Puss och kram och nyp i stjärten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar