torsdag 5 februari 2009

Omtyckt eller nedtryckt?

Idag har jag suttit mesta dels av dagen med mina studier igen. Gjorde först en diktanalys utan att riktigt veta hur jag skulle göra, fixade klart en fråga i religionen och även historian *pust* senare på eftermiddagen fick jag ett svar av min lärare i svenska som jag mailat en fråga till under dagn och gissa vad?? Jag har skrivit en analys om fel dikt, så det var bara att sätta sig och göra en ny på rätt dikt. *suck* Elin har haft sin "pojkvän" här idag, tänk att dom blivit så stora. Sen måste jag ju tillägga att min dotter gick idag. Jupp så nu går hon för fullt och man kommer inte få en lugn stund för att hon ska ramla och slå i bordskanter osv...

Sen måste jag skriva lite om samlivet... tänk att det ska bli så svårt under småbarns tiden. Tycker vi aldrig gör någonting annat än att tjafsa om vem som ska göra vad och vem som gör mest. Skit töntigt jag vet men va tusan... Han är van vid att jag gjorde allt när vi träffades och när jag sedan plötsligt började ställa krav så var det inte lika kul. Nu hjälper han ju till mer än vad han gjorde då och nu när jag pluggar så har han ju inget annat val. Men måste det verkligen vara så? Kan inte allt bara gå på automatik och man bara säger snälla saker till varandra när man pratar istället för tvärtom??

Jaja nu har Stefan gårr och turbo lagt sig så jag måste väl hänga på om jag inte ska ligga vaken till sist och glo i taket. Vill också passa på innan jag slutar att min söta kompis Jennie fyller år idag. Ska inte skriva hur mycket men massor med grattis kramar till henne!! Hoppas du blir bra i bröstet snart gums!! Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar