söndag 22 mars 2009

söndag

Nu sitter jag här för mig själv och det är söndag kväll!
Stefan jobbar natt och har nyss tittat på kalla fakta om mordet på barnen i västerås för ett år sedan. Helt sjukt att man klarar av det, att man kan leva med att ens barn har blivit mördade? Jag skulle nog dö själv, men det vet man nog inte om man inte varit med om det.

Jag ska egentligen packa inför flytten. Samtidigt så måste jag ju packa så jag har det jag behöver de två dagarna som bi nu ska bo här innan vi flyttar på riktigt. Igår så putsade jag alla fönster, jäkla skit fönster! De är så gamla att man omöjligt kan få dom helt rena. De är randiga och en massa vita prickar med färg som jag bara vägrar stå och skrapa bort, lite bättre saker har jag faktiskt för mig. Dessutom så putsade jag lite i badrummet idag så jag inte har så mycket att göra på fredag när jag ska hit och flyttstäda. Eftersom alla jobbar så kommer jag få lov att städa ur den här jäkla lägenheten själv :( Jag stod iallafall och putsade ur badkaret med klorin och även väggarna. Så jäkla äckligt vatten här så jag fattar inte hur man kan duscha i det eller ens dricka det. På en gång så blir det ett tjockt kalklager i badkaret, på väggarna och i taket. En rosabrun kladdig sörja som kryper in på de mest krångliga ställerna. Jag stod med en gammal tandborste och skrubbade badrumsväggen inne i duschen. Ja det lär juu dröja att städa skiten om man ska behöva städa med tandborste!! Men men nu ska jag packa och så funderar jag på att göra ren ugnen, jag får strunta i att laga mat i ugnen de här dagarna som är kvar innan vi ska flytta.
Jag tror faktiskt dessutom att stefan ser lite mer fram emot det än vad han vill ge sken av. Att en inbiten norslundsbo ska flytta till hosjö förstår jag ju kan vara svårt. han har vuxit upp här och det är nära överallt, tjugo minuters promenad ner på stan och nära till det växande i13 men han är ju inte direkt typen som hänger på stan eller på i13 heller för den delen så varför måste han då bo nära det? Jag måste tänka på mina barn... att bo i ett mindre trafikerat område med mer barn och nära till skolan låter för mig mer lockande än att bo här för att det är nära till alla de ställen som man besöker någon gång i månaden. Nej jag får tänka på mina barn i första hand om jag hoppas att Stefan kommer hålla med om det med tiden. Jag tror att både han och jag behöver ett miljöbyte och kanske kommer man ut och gör mer saker nu när vi kommer bo i "skogen" =) jaja nu ska jag putsa spisen och ringa upp någon för att tjattra kite. Stackars telefonräkning!! Hej så länge

2 kommentarer:

  1. Hej snutt, har börjat prenumerera på dina inlägg via din rss-feed så jag ser varenda gång du skrivit ngt nytt på min igoogle-home :) Skitsmidigt! Härligt att flytta! Mindre härligt att flyttstäda.. urk! Jag var ju gravid i 6 månaden.. mitt i sommaren dessutom. Fy sjutton säger jag bara! Skaffade en sådan där mojäng med scotch brite på.. med periskopskaft och vridbart huvud.. perfekt att göra rent med i badkaret och längst väggarna. Och Grumme Såpa är klart bäst att göra rent med (näst efter klorin såklart). Tycker grumme luktar så gott efteråt :) *kramar om dig* Saknar dig!!! :D

    SvaraRadera
  2. Det är inte så kul att flytta ut men desto roligare att flytta in ;) Allt det nya och bara att vakna upp på en ny plast och kliva upp och känna allt det nya medans man fixar frukost. Och imorgon far vi!! Saknar dig massvis gumman och jag hooppas verkligen att ni flyttar tillbaka till Falun så vi kan ses oftare. Och så får jag ju se din lill killa växa upp....han var ju så go!! Hoppas vi ses snart gumman! Massar kramar

    SvaraRadera