tisdag 24 mars 2009

förmodligen mitt sista inlägg

på en månad i alla fall. Imorgon gäller det, då flyttar vi!!
Jag tycker det ska bli skönt och det känns bra i hjärtat...tillbaka hem igen till mina hemtrakter.
Jag hoppas att jag får tid nu till att ta promenera runt och titta på alla ställen där jag bott.
Fan det låter som att jag inte varit där på tjugo år eller nått men så illa är det inte... bara att nu ska man liksom flytta dit och en barn ska leka på samma ställen som jag lekte på, det känns så skönt och tryggt på något vis. Jag hoppas bara att Stefan kommer att vänja sig och trivas där också...

Annars så gör jag inte så mycket annat än att packar och packar.... mening är nog att jag ska plugga om kvällarna också men vem fasen ska orka det efter att ha packat en hel dag? Jag får plugga dygnet runt sen nästa vecka då flytten är klar och Stefan är ledig... då får barnen vara på dagis mer och jag får plugga ikapp allting och inte göra någonting annat. Stänga av mobilen och bara läsa...

Igår ringde jag till sjukvårdsrådgivningen för att prata om Elins mage. Hon har inte varit på toaletten fören förra fredagen....alltså en och en halv vecka utan att skita. Jag fick order att komma in till barnmottagningen med henne direkt efter dagis så dom fick hjälpa henne. Min tanke var lite att det skulle skrämma henne lite så hon inte ville dit något mer utan hellre då gå på toaletten istället för att hålla sig.... men inte blev hon avskräckt heller. Hon var jätte duktig och gjorde allt som hon skulle och så blev hon jätte kompis med sjuksköterskan som hjälpte oss. Hon vägrade att sätta sig på toaletten om inte sköterskan va med....det var bara att hämta henne så fick hon sitta där inne med Elin och vänta tills hon bajsat klart! Sen frågade sköterskan om hon fick ringa Elin någon dag och fråga hur det gick med magen.... Elin svarade lyckligt att hon gärna fick ringa henne på lördag. Jaja men vi får väl i alla fall hoppas att hon inte tyckte att själva processen var så trevlig utan att hon hellre går på toaletten fortsättningsvis också =)

Jaja nu ska jag packa det sista och försöka hitta på en anledning att få hämta ut nyckeln till lägenheten för jag orkar snart inte vänta mer haha....
mitt internet stängs av i morgon så vi hörs igen om en månad. Tänk att det ska ta så lång tid i dagens tekniska värld...konstigt

1 kommentar:

  1. Hej snuttan, härligt att det snart är dags för flytten!! Har du provat ge Elin plommonpuré eller liknande? Nu när lillen börjat med gröt och så så har han lätt blivit hård i magen. Fick höra att banan och blåbär är förstoppande bland annat...
    Men jag blandar ner lite plommonpuré i maten så blir det fart på magen och han får inte så ont...

    Fan kommer ju sakna dina inlägg här!!!
    PUSS!

    SvaraRadera