måndag 11 maj 2009

Dags igen då

Nu har jag fått en tillsägelse att det var länge sen jag skrev så det är väl dags igen då.
Sen sist så har det väl inte hänt speciellt mycket. Jag försöker komma ikapp med mina studier vilket verkar vara lite av en omöjlighet. Tiden rullar på med barn och hundar och man är sällan sysslolös. I lördags var jag på återträff. Tio år sen man gick ut nian!! Ja vad tiden går, minns den tiden som om det var nyss faktiskt. Jaja vi tyckte iallafall att det var lite väl mycket pengar att gå dit och äta... sen har jag fått höra av Victoria att maten var dålig så vi samlade ihop oss i ett litet litet sällskap med mig Bella, Sanna och Sara. Även Jocke var med och Stefan fick ju vara med på förfesten iallfall men sen valde han att stanna hemma vilket jag tyckte var jätte trist för han hade säkert haft kul.

Vi åt tacopaj hemma och drack lite vin innan vi vid halv elva tog bussen ner till Harrys. Det var faktiskt super roligt att få träffas lite efter dessa år. Visst har man haft kontakt men nu var det ju några år sedan. Tyvärr kan man ibland bli lite utanför när man får barn då folk kan anse att man inte har tid med vänner och uteliv längre. Det kan väl stämma till viss del men nog fasen kan jag dricka vin ändå =)

Jaja väl nere på Harrys så såg man ju en hel del man kände igen vilket var superkul... men för det mesta så var det ju bara de gamla vanliga och inga nya direkt. Plus att de flesta jag pratade med var Stefans vänner så alla frågade ju självklart efter honom. Jag tog det i allafall lugnt, en smirnoff ice när jag kom ner sen blev det vatten och mingel resten av kvällen, och faktiskt även en liten sväng på dansgolvet (kors i taket)

Jaja det blev bussen hem och en relativt lugn dag på söndagen med sömn, tv-spel och chips. Stefan jobbade natt i natt så jag var ensam från fyra... Grannen var förbi på en kopp te, vad gör man inte för lite sällskap? Sen blir jag så trött på mig själv... somnade klockan ett!! SKa det vara så svårt att somna bara för att gubben inte är hemma? Nu gäller det att somna fort innan han sticker i natt hehe... tur att han börjar så sent.

Jaja nu ska jag fortsätta plugga lite till innan jag ska möta gubben och barnen och köpa pizza!

Hejhå så länge!!

Föresten ingen som tänkt ha lite grillfest snart nu när det börjar bli sommar och allt?
Saknar smaken av grillat, god dricka och trevligt sällskap (hint hint)

3 kommentarer:

  1. ja visst var det en trevlig kväll allt men nu undrar jag hur mycket vin du hann få i dig innan vi åkte ner till harrys?? om jag inte minns fel så tog vi faktiskt taxi dit och inte buss ;-) puss på dig och tack för en trevlig kväll /bella

    SvaraRadera
  2. haha jag hann nog få i mig en del men minns nog faktiskt en taxi nu när du säger det. En mycket trevlig kille som körde ner oss haha

    SvaraRadera
  3. Grillat är gott, Kom på min fest då!!!!:)Tänk dig, en helg barn ledig, och grilla..Kul!!Tänk på det:)

    SvaraRadera