onsdag 20 maj 2009

Utbildning-dyrt


Igår hade jag trevlig besök av min gamle vän Eva.

Det var ett trevligt besök och hon drar och grejar i en massa trådar och tankarna sätter igång.

Hon står verkligen för friheten i livet och tror verkligen på att man ska göra allt det man vill och drömmer om om det är möjligt. Jag började ställa mig frågan.... vad vill jag?? Haha en klassiker som alla ställer sig någon eller någrqa gånger i sitt liv ;)

Jag vet precis vad jag vill....faktiskt inte alla vet ju det!

Nästa steg är ju att fråga sig då... hur kommer jag dit jag vill?

Ja på något vis så måste jag skaffa pengar. Jag har hittat en utbildning på hundenshus i stockholm/göteborg och den kursen skulle kosta mig allt som allt nästan 100 000 kr...

dessutom så måste man ha någonting att leva på under tiden man läser denna kurs.... mer pengar! Denna utbildning finanieras inte av csn tyvärr så det blir privata lån och de gör ju att man måste börja betala på en gång, även under tiden man går kursen och inte har pengar egentligen. Man borde ha som i USA att man kan söka stependium eller nått om man vill gå en utbildning som kostar en jävla massa pengar.

Tanken är ju att jag sedan ska kunna starta eget. Antingen hålla i olika instruktörskurser, ta hand om "problemhundar" eller lära upp assistanshundar.... ja jag har till och med haft funderingar på om man inte skulle ha ett hundcafé eller nått! Ja jag har många idéer men vem har pengar till detta då? =(

Jaja nu ska jag passa på att plugga!Ha det bra alla glada och trevlig långhelg!


1 kommentar:

  1. Jag vill också hålla på med hundar... :)
    Hundar eller barn... så jag har sökt in till högskolan i hopp om att få komma in och bli förskolelärare :)

    SvaraRadera