lördag 29 augusti 2009

Funderingar

Varför heter det arbetsnarkoman?
Narkoman är ju ändå någon som är beroende av narkotika och ingenting annat.
Om man är arbetsnarkoman lär man då vara en arbetande narkotika beroende...eller?
Då är det väl bättre att kalla sig arbetsmyra, låter det töntigt kanske?
Ja men säg arbetoman då ;)

Och om man är en s.k arbetsnarkoman....arbetoman, flyr man inte lite från verkligheten då?
Är det verkligen en positiv sak att vara? Ja det är klart att det är för en arbetsgivare... frågan är ju dock hur länge! De flesta s.k arbetsnarkomaner i vårat morderna sverige blir väl iallafall utbrända och sedan sjukskrivna i flera år. Varför inte bara jobba lagomt, tycka om sitt jobb men samtidigt tycka om sin vardag så man slipper fly till jobbet. Jaja vissa måste ju kanske jobba för att få ekonomin att gå ihop, men alla som sliter som ett djur för att glöma sin egen vardag gör ju inte det. Jaja skit de samma, kom bara att fundera lite på detta efter att läst lite på nätet!!!

Sen sist har det iallafall inte hänt mycket!
Stefan och ungarna har varit i Särna och jag fick stanna hemma med hundarna.
Fick finfrämmande från Eva som var här i tre nätter och höll mig sällskap. Shoppade lite kläder, fixade lite hår och massor med prat, vin och musik hehe
Tack för en underbar weekend gumman!!!

Nu ska jag bara krya på mig så jag kan iväg och arbetsmyra mig... självklart för pengarnas skull ;)

1 kommentar:

  1. Hej gumman, synd du var sjuk så jag inte kunde träffa dig. Visade sig senare att lilla W blev rejält förkyld sista dagarna i Falun.

    (Btw: arbetsköpare / arbetssäljare tycker jag det ska heta. )

    PUSS!

    SvaraRadera