torsdag 8 oktober 2009

Hatisk mot falukommen

Ja idag är jag hatisk mot falukommun och de politiska gamla gubbarna som sitter där.
Denna idé att man bara ska få ha barnen på dagis tre timmar, fem dagar i veckan istället för fem timmar, tre dagar i veckan.
Det sitter säkert bara ett gäng gamla gubbar där och röstar fram såna förslag för att
de tror att en mamma som är hemma inte har något annat för sig. Fan tror dom att man bara sitter på röven medan barnen är på dagis?
Jag HATAR denna piss idé har känner nästan för att våga vägra dagis men de enda som förlorar på det är barnen som inte får någon direkt social tid med jämngamla.
Jag tjänar inte direkt någonting på att inte köra barnen på dagis dessa löjliga tre timmar. Äsch skit samma, jag är bara så förbannat jävla trött på dessa idioter som sitter och bestämmer såna här saker... att spara in på dagis och skola och lägga pengarna på en massa annat jävla skit kan jag inte för mitt liv begripa.
Barnen är framtiden och ska fan lägga pengar på!

När jag ändå sitter här och är lagomt irriterad så kan vi lika gärna fortsätta att ta upp detta med äldre vården och de usla lönerna som man får när man jobbar inom äldre vården. barn är som sagt framtiden och bör satsas på för att de ska styra detta samhälle när vi inte längre finns. De äldre är dom som hållt vårat samhälle på fötter fram till pensionen. Dom förtjänar ett drägligt liv även efter pensionen. Dessa människor har jobbat betydligt fler år än vad vi har gjort och tjänat in pengar till samhället så de SKA ha ett drägligt liv med BRA vård. Alla dessa indragningar på både pengar och personal gör inte att detta är möjligt. Man ska alltså växa upp med för få lärare och för stora klasser osv för att sedan jobba halva livet för att tjäna pengar till sig själv och samhället för att sedan bli gammal och ännu en gång lida för nedskärningar av personal och pengar! Vilka jävla prioriteringar detta skitsamhälle har! Min kille som jobbar med att trycka pengar har en skit hög lön bara för att samhället tjänar pengar på detta. Jag som jobbat inom äldre vården som inte ger några pengar till samhället får en mycket mycket sämre lön! Är detta rättvist??

En vän till mig är ensamstående mamma som varit arbetslös och föräldraledig de senaste sex åren. Nu har hon kommit in på en yrkesutbildning som gör henne till färdig elektriker om 1,5 år... men csn krånglar och ger henne inga pengar. Eftersom hon inte har några a-kassa dagar så måste hon nu leva på soc. Hon bestämde sig för att börja denna utbildning för att under tiden försöka ordna med csn så att hon kanske får pengar ändå. När soc får reda på detta så drar dom in hennes bidrag vilket gör att hon blir utan pengar. Hon är ensamstående med två barn och vill göra någonting med sitt liv och tacken för det är att hon blir helt utan pengar! Hennes alternativ var alltså att inte gå denna yrkesutbildning utan istället sitta hemma på röven och få pengar från soc, istället för att försöka bli någonting. varför drar man undan benet för de människor som vill och försöker göra någonting med sitt liv?? Varför ska man bara hjälpa dom som bara sitter hemma på röven och inte gör ett skit åt sitt liv? Är detta verkligen rättvist??

Fan vilken bitter dag det var idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar