fredag 29 januari 2010

varför så känsligt?

Det är lustigt föresten att det är så känsligt att ta upp personlighetsstörningar.
Om jag hade sagt eller skrivit någonting om cancer eller ett brutet ben så hade ingen reagerat. Men för att jag la ut en länk om personlighetsstörningar så blev det en reaktion.

En fysisk åkomma syns och kan lätt fixas till,
en psykisk åkomma är svårare att märka och svårare att fixa till...
dessutom så är det i vårat samhälle så tabubelagt även fast det är så otroligt vanligt.

Jaja jag kan lunga alla med att jag inte anklagar någon för att ha en personlighetsstörning, jag tycker bara detta är intressant då jag pluggar inom det ämnet. Visst kan jag tycka att vissa punkter stämmer in på flera men just Borderline är faktiskt vanligare än man tror så åter... jag ANKLAGAR ingen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar