torsdag 11 februari 2010

Medicinsk grundkurs


En himla intressant kurs faktiskt ;)
Har nu pluggat hela eftermiddagen och även om jag läst om virus och bakterier så har det ändå hållt med motiverad och intresserad. Har faktiskt fått en del gjort de här två dagarna och det känns skönt med tanke på att jag har tre veckor på mig, två veckor kvar på måndag. Ligger bra till tidsmässigt!

Vad människor än säger om undersköterskor och omvårdnad så är det hur som helst väldigt roligt och intressant att läsa. Detta är kanske inte mitt drömyrke eller nått jag vill ägna mig åt hela livet, men ändå någonting som jag faktiskt kan jobba med ett tag om jag hamnar på rätt ställe!

Det finns många många bitterfittor inom vården tyvärr men har man tur så kan man hitta någonstans där dom inte är ;)

För övrigt så saknar jag mina kära flickor på skolan. På måndag går även andra halvan på praktik och jag blir helt ensam. Det verkar bli mycket hemmatid dessa veckor! Kanske åker jag ner någon gång så man får träffa någon människa och komma hemifrån ;)

Jaja för övrigt så är det möte i skolan imorgon med AF och skolan...
Arbetsmiljöuppföljning eller vad dom nu kallade det!Ska bli intressant att se vad som blir av det hela...

Nu ska det tittas på nånting på datorn innan sängen kallar...
upp till skolan imorgon!
Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar