måndag 19 juli 2010

dags igen

ja nu har jag ju inte skrivit på ett tag igen.
just nu känner jag mig ganska uppretad, kanske rent av förbannad...
ja varför då kan man ju fråga sig!!
Ja den största anledningen är nog att jag försöker lägga av att röka.
Visserligen så är jag ju inte benhård, men jag tänker inte röka för att röka
när jag egentligen inte behöver vilket jag egentligen gör hela tiden.
Men med tanke på att det är sommar och alla mina vänner röker så tänker jag inte se ett bakslag som världens förlust, men kan jag låta bli vore det underbart =)

Vad gäller mina idéer från den senaste tiden så är de fortfarande inte borta ur huvudet helt. Jag blir så less på människor i min omgivning som anser att de kan göra och vara precis som de vill även om det kan såra människor. Att man måste påpeka folks fel och brister istället för att plocka fram de fina och bra sakerna. Att man måste höja upp sig själv till skyarna hela tiden och prata om hur snygg och bra man själv är. Nej detta måste vara för att jag håller på att sluta röka som gör att jag blir så förbannad på detta.

Eller så är det för att jag faktiskt anser att jag försöker medans jag inte får nått för det... eller jo självklart får jag ut nått för min egen del!
Jag försöker gå ner i vikt, sluta röka, hålla någon form av kost annat äm godis och faktiskt röra på mig. Vad får jag från dig??

Nej ibland undrar jag faktiskt om det är mig det är fel på egentligen.
Det finns så många människor som helt verkar sakna all form av empati och sympati för andra människor, så länge det går bra för en själv och så länge allt man gör gynnar en själv så är det bra även om det skulle köra över och såra någon annan.
det är så få människor omkring oss som verkar ha förståelsen för andra människor. Moral... människor har verkligen underlig moral idag.
Men det kan ju också vara jag???

Nej jag önskar så att allt omkring mig och innuti mig kunde lugna ner sig.
Att jag sj´kulle sluta känna mig så krossad
att såren kunde läka
att jag kunde bli lycklig
och älska igen utan oro, utan sorg
jag vill inte vara ensam helt enkelt
det passar mig helt enkelt inte alls
jag har för mycket i mig

3 kommentarer:

  1. Du är redan vacker. Du är korrekta. Vissa människor bara inte har det inom sig att vara snäll och ha empati för andra. De är bara själviska och bortskämda människor som bara vill vara elak mot andra. Inte bry dig om dessa människor. I slutändan kommer det att vara dem som får lida. Lita på mig.

    SvaraRadera
  2. Kom också ihåg att när människor som denna är för dig, det är bara en återspegling av hur mycket de inte gillar och hatar sig själva. De behandlar folk fula för att de ser sig själva som fula på insidan. De är mycket missnöjda indivuduals som tillbringar sin tid som önskar att de kunde vara bättre men inte vill arbeta på att vara bättre. De är inte värda ett dugg!

    SvaraRadera
  3. Vi lever i en tid där egoismen regerar...medkänsla och ärliga komplimanger är sällsynt.
    Det är då man finner lycka i att faktiskt ha hittat några få människor med rena hjärtan <3

    SvaraRadera