tisdag 20 juli 2010

förbannad...nej avvänjning

Ja hjärnan går på högvarv och det känns som att mitt blodtryck gör detsamma.
känner mig som de där figurerna på tv som blir illröda och så sprutar det ånga ur deras öron... ja jag har varit utan cigg i tre dagar nu. Egentligen förstår jag inte varför jag fortsätter envisas, eller vart jag ens fick denna dumma idé ifrån. Imorgon kanske den känns bra igen men just nu känns den bara dum. Sluta röka... ja varför börjar man ens??

För övrigt så hetsar jag upp mig på det som verkar ta en ganska stor plats i mina tankar... relationer, kärlek och hur man är mot sig själv och mot andra. Ja relationer helt enkelt. Jag försöker till varje pris vara en snäll människa, en vänlig själ som folk ska minnas som en fin människa. Jag vill inte ljuga för någon vad det än gäller, jag vill aldrig gå bakom någons rygg eller göra något som kan såra en annan. Jag gör hellre en sak för lite än en för mycket! Jag vet själv att det som kan ses som en liten sak i mina ögon kan vara en jätte stor i någon annans.

Sen undrar jag varför det är så viktigt för mig,
att ha någon
att älska någon och bry mig om någon.
Varför inte bara vara ensam
njuta av det och lära känna sig själv?
Kan man det samtidigt??

Nej nu ska jag försöka sova innan huvudet börjar brinna av ansträgning.
Är ju som sagt ilsk som fan idag, ska försöka låta bli ciggen ändå och hoppas
att jag inte har ihjäl någon eller sårar någon innan det värsta är över!
Imorgon blir det till Malin med skolböckerna och lite vin, kanske blir det en cigg eller två då :P Tur att jag inte är mycket för att röka på dagarna, kvällsrökning is the shit :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar