söndag 25 juli 2010

fantasivärld

Där vill jag bo...
i en värld där träden är stora svampar och husdjuren är små myror...
Där inga sorger finns och smärta är bara en liten sveda i knät när man snubblat.
Där finns bara lycka och glädje, sorg är bara nått som kommer när en jätte har trampat ner ens lilla stubbe till bostad, men sorgen går snart över då denna värld är full av stubbar eller ihåliga träd.
Man lever tillsammans, hjälps åt med allt som mat och barn.
Jag är så trött på denna gråa värld där det finns så mycket hat och våld.
Här är det mest vinter och det ena livet handlar om är pengar.
Man hjälper bara varandra om man vet att man får samma hjälp tillbaka eller mer,
man gör sällan saker helt osjälviskt utan att vilja ha någonting i utbyte.
Kärlek verkar mest handla om att hitta det bästa, man tror alltid att gräset är grönare på andra sidan, och man tvekar inte att undersöka saken hur mycket det än kan såra.

Nej jag vill leva i en fantasivärld
där skogen är stora svampar och där man bor i små stubbar eller ihåliga träd.
Det är alltid sommar och växligheten är enorm.
Här hjälps man åt med allt och älskar till döden.
Där ska jag bo, i min svamp, med mina vänner och min myra som husdjur.
Det är allt jag behöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar