torsdag 15 januari 2009

Moral och Etik

Nu har jag läst om Moral och Etik i två dagar och det väcker bara mer och mer frågor!
I det mesta man ser och gör i vardagen handlar ju om moral och etik, är en rökare omoralisk som utsätter andra för en hälsorisk för att de själva ska få sina behov tillfredställda eller har det inte ens med saken att göra. Och så har vi den spännande frågan om man har rätt att behålla ett barn mot faderns vilja, eller ska man göra en abort och riskera att kanske inte kunna få barn igen? Borde det bli lagligt med dödshjälp?? Ja frågorna är många och kan starta många livliga diskussioner.

Jaja annars så händer det väl inte så mycket, pluggar och pluggar och i helgen så blir det kanske nått gott att dricka men vi får se. Meningen va att vi skulle ut på Lördagen men så skulle jag in några timmar och jobba på Söndagen och då vill jag inte vara en segis! Däremot så vill jag ha några vänner och gå ut och ta en öl med typ en fredag eller så så stefan får en anledning att vara hemma med barnen någon gång. Jag har varit det så många gånger nu så jag tröttnat, jag vill också gå ut och komma hem full!! Jaja ha det bra nu!

2 kommentarer:

  1. Klart man ska behålla barnet:)Haha
    Ja gå ut och bli full, det är roligt:)Puss å Kram

    SvaraRadera
  2. haha ja det är väl klart! Den där diskussionen är med i mitt arbete jag ska lämna in om fyra veckor ;)

    SvaraRadera