onsdag 28 januari 2009

Stora damen


Ja nu är min lilla tjej 1 år. Tänk vad tiden går, om ungefär 14 dagar ska Stefan börja skola in henne på dagis, känns konstigt! Av någon anledning så känns hon så mycket mindre än Elin gjorde i samma ålder, men hon är en stark tjej som verkligen inte låter sig bollas runt om hon inte vill. Hon kommer sätta ungarna på plats som försöker göra nått som inte hon vill nere på dagis, Elin var lite mer försiktig när hon var liten. Förstår inte varför det skulle vara jobbigare med Isabelle!
Hur som helst så gick gårdagen bra, farmor, farfar, mormor, morbror, jag och Stefan och självklart storasyster var med och firade den stora tjejen på hennes dag. Hon fick mest kläder då hon snart ska börja dagis och där går ju kläderna åt ;) Hon fick även lite leksaksdjur av mormor, men enligt Isabelle låter även kossan, grisen och fåret ihhiihii som hästen!! Och ett knoppussel som faktiskt var lite roligt så det får väl Elin visa henne sen hur man gör!

Usch jag har en sådan ångest över hur jag ska göra med Elins skola sen. Jag vet att det är typ 1,5 år innan hon börjar förskoleklass men det går fort och snart är vi där. Jag vill inte ha henne på hälsinggårdskolan utan tycker att Hälsingbergs skolan verkar mycket mysigare och lugnare men alla hennes kompisar kommer troligtvis att gå på Hälsinggården. Hade jag haft bil och körkort hade jag inte tvekat en sekund men det har jag inte. Kanske ska vi flytta till Hosjö och låta henne gå där? men där finns ju knappt en affär och inge dagisplats och inga av Elins kompisar där heller!! Ångest!!!

Idag ska iallafall Elin leka med en kompis så jag ska passa på att sätta mig och plugga som bara den nu hela eftermiddagen!! Ta hand om er och så vill jag avsluta med att skriva GRATTIS IZAK!!! I efterskott dock då han fyllde 1 år i Måndags =) Kul med kompisar som får barn samtidigt som en annan men det är ju så jäkla trist att de ska flytta så jäkla långt bort, det är ensamt här =(

Skickar med lite kort från storadamens födelsedag. Beställde en superfin och jätte god tårta från Focus men tyvärr så hade de skrivit fel namn på tårtan!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS till Isabelle! Visst går tiden fort!
    Elli är också en dam som inte låter sej bollas runt och vi har också lite problem med henne här hemma, haha. HON ÄR ÖVERALLT! Högt som lågt!

    Jag har också funderat på det där med skola för Neo... hade också velat få in honom på Hälsingbergsskolan. Men det blir väl Hälsinggården för hans del antar jag...

    Ha det! /Carro

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Ja tiden går verkligen fort =)
    Det där med skolan är inte lätt men det kanske löser sig själv med tiden, det är ju trots allt minst ett år dit!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till Isabell också:)
    Fin tårta:)Puss å Kram

    SvaraRadera