tisdag 3 februari 2009

dålig start

usch jag är så sur idag! Dagen började klockan 7 idag, Elin vaknar och bara tjatar.
Mamma hunden har bajsat på Isabelles bil, mamma min tandkräm är slut, mamma hunden har bajsat i hallen också, mamma det luktar illa. Hunden är tyvärr magsjuk och fram till i natt så har han svarit ganska duktig och på natten har han varit upp och skitit på en tidning som jag lagt fram men inte i natt. Jag sätter in Isabelles buss i duschen för det var verkligen super äkligt... när jag står där och spolar vattnet för fullt så kommer jag på att den går på batteri =( Det verkar ha gått bra, och jag hoppas det för Isabelle älskar sin buss med de små gubbarna till. Hur som helst så hittade inte Elin sina strumpbyxor som hon skulle läggafram till idag, själv klart så var det inte hon som tappat bort dom utan Harriet! Det skulle gråtas och grinas en stund till. Min tjejvecka började i går så det kan ju vara därför man är lite sur!

Sen är jag lite trött och sur för det här med föräldraledigheten. Jag tyckte att man föräldrarledighet denna gång var jätte jobbig och blev jätte deppig på slutet. Jag tyckte jag stressade hela tiden och hade nått att ta tag i hela tiden. Hundar skulle ut, barn skulle till dagis, båda barnen skulle kläs, frukost, lunch, middag, handla, hunden ska ut, sova middag, hämta på dagis, städa, ja sen skulle man dessutom upp och springa om nätterna. När jag sökte stöd hos Stefan som jobbade lite extra på scandbook under tiden så fick jag bara en axelryckning och ett, ja det är väl så det är att vara hemma och vara föräldrarledig!!! Jag bytte med Stefan för att jag ville att han skulle känna på hur det var och att jag kanske hade behövt lite stöd. Vem får fortfarande gå upp på natten?? Jo jag... vem tar hand om Isabelle när han lämnar Elin?? Jo jag... vem tjatar om att det ska handlas till middag?? Jo jag.... Ja han gör ju resten iallafall, sittande framför datorn med en gnällig uttråkad unge krypande runt benen. Åhh varför skulle jag börja plugga hemma!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar