måndag 2 februari 2009

sjuk vovve


Så var det måndag, helgen har varit som alla andra helger. Lugna och innehållslösa... Elinb sov en natt hos mormor för att jag skulle plugga och det är ju inte så kul för Elin. Satt med historian och religionen hela helgen och idag ska jag göra ordning samhällskunskapen om Media och deras lagar och regler. Ganska intressant trots allt då man faktiskt påverkas otroligt mycket av medierna, reklam, nyheter och alla dessa tidningar man läser. Just nu är Stefan och barnen nere på stan och bränner pengar ;) Vi har det toppen bra denna månad rent ekonomiskt men måste lägga undan en hel massa för maj och eventuellt juni om jag inte kommer på nått för då har lilla jag ingen som helst inkomst. Har lite funderingar på vart jag vill jobba i sommar. Har sagt att jag vill jobba på Dalis men alla bra och trevliga människor som verkligen jobbar när dom är där kommer att sluta nu mars/april/maj. Finns ju en del andra bra som också jobbar men dom jobbar jag ju mked så sällan tyvärr så jag vet inte om jag orkar jobba där i sommar. Kanske ska ringa mitt gamla jobb och kolla om dom vill ha en under en sommar men det ligger ju i borlänge. Sen skulle jag nog sakna alla dessa gulliga vänner som slutat där!! Saknar våran tid där ibland även om jag inte alls saknar jobbet!

För övrigt har jag en sjuk hund, spyr och skiter ner hela lägenheten stackarn och mår jätte dåligt. Försöker tvinga i honom vätska så han inte drabbas av vätskebrist då det är lätt att dom gör det. Sitter just nu och väntar på att vetrinären ska ringa vilket dom skulle ha gjort för en halvtimme sen. Ska iallafall boka tid för vaccination så då ska jag passa på att fråga om detta på en gång. Min lilla pojke kan ju inte tala om när han mår dåligt så det sker lite olyckor här och var men det kan jag ta, han är ju min lilla bästis. Tack och lov så har jag lagt ut en tidning på golvet om vi inte hinner se att nu krisar det och dit är han faktiskt duktig att gå. Så inatt så var jag ute med hunden klockan 3 sen vaknade Isabelle och skulle ha flaska och sen drömmer Elin mardrömmar och gråter i sömnen. Pust vilken natt, hoppas få sova i natt nu.

Har lånat en bok som heter "klockan 10,31 på morgonen i Khao lak" fy fan säger jag bara...
gråter och skrattar om vart annat och förundras över dessa människor som varit med om detta, samtidigt som jag förbannar svenska staten för den brist på hjälp i ett så krisdrabbat område. Och dessa hjälpsamma Thailändare som tröts allt hjälper till så gott de kan fast det är dom som drabbats hårdast av denna katastrof. Det visar ju bara på hur osäkra sverige blir så fort det handlar om en katastrof. Vi kanske inte är så trygga som vi tror eller skulle de sätta in resurser om de hände deras folk på hemmaplan och inte på "bortaplan"?? Nej fy fan säger jag bara! Nu ska jag sätta mig och försöka fatta något om public service så jag kan ge mig på den där svenskan, religionen och historian som ska göras klart! Hej på er så länge

1 kommentar:

  1. Hoppas att vovvsingen blir frisk snart och att alla sover lugnt o fridfullt inatt!

    SvaraRadera