måndag 16 februari 2009

så sjuk

Lördags kvällen var trevlig, mycket flängande som gjorde det hela onödigt dyrt men man får väl skylla sig själv. Först skulle vi ut och äta, jag som trodde att alla hjärtans dag var en dag som folk inte brydde sig om längre men icke. Vi kom på att vi kunde i alla fall ringa restaurangerna för att kolla hur det såg ut innan vi stack. Det var fullt överallt!! Det trodde jag faktiskt inte men det är klart, bara för att inte jag brukar fira alla hjärtans dag så betyder inte det att det inte finns några få romantiska individer där ute. Man är ju ganska ovan vid sånt med tanke på att Stefan är så jäkla oromantisk en karl kan bli. Jag fick inte så mycket som en blomma på alla hjärtans dag!! Jaja vi hamnade i alla fall på King's arms. Har aldrig varit in där förut men blev tipsad av en servitris på ett annat ställe om att dom hade bra mat. Det var faktiskt ganska mysigt och maten var god. Jag beställde grillar kycklingfilé med fetaostpaj och tzatsiki. Gud så gott det var. Stefan tog nått vegitariskt som hette något konstigt på Q jaja han fick massvis och det var också gott.

Efter maten tog vi en taxi till Maria i britsarvet, det var jag Stefan och Pär. Det var ju väldigt länge sedan som jag och Stefan var ut och speciellt tillsammans så det var lite kul. Drack ett otroligt gott vin som Jocke hade tipsat om. Trodde jag inte om honom men även han kan väl förvåna ibland. Vi var på förfesten till halv tolv och sen tog vi taxi ner till Harrys. Harrys var väl som vanligt, förutom att man knappt kände igen folk längre. Vet inte om man blivit för gammal eller om man är för ung men det var absolut inte någon som man kände igen! Jag var ju lite häning hela kvällen så jag tog det ganska lugnt men lite full blev man nog. Vi kom hem vid halv tre på natten, då fick snälla svärmor som vait barnvakt till Isabelle gå hem och sova.

Dagen efter när vi vaknade så var ju Stefan bakis som han alltid är. Går omkring och gruffar, har ont i huvudet och spyr. Uscha mig!! Själv hade jag så ont i kroppen, varje led värkte så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det visade sig att jag hade åkt på feber och världens förkylning. Fruktansvärt!! Stefan springer och spyr hela dagen och gnäller! En annan är helt orkeslös och orkar knappt röra sig och ändå måste man ta hand om ungar och gå ut med hundar! Ja fy fan för att bli vuxen!!

1 kommentar: