måndag 30 mars 2009

äntligen

Så.... nu är flytten klar och vi har internet igen =)
Det gick mycket fortare att få internet än vad vi trodde vilket är skönt,
jobbigt att behöva vänta i flera veckor på internet som man är så beroende av idag.
Flytten är väl inte riktigt klar men vi bor då i nya lägenheten och när allt är på sin plats så kommer det säkert att bli super bra. Men vägen dit känns lång. Stefan jobbade natt hela förra veckan när vi höll på att flytta så en del har jag dock fått göra ensam. Men själva flytten gick bra, jag hade en massa underbara människor som ställde upp och hjälpte till så allt som allt var vi nio personer som kånkade och bar. Det blir en stor bjudning till alla dessa sen när pengar och tid tillåter det. Alltid kul med en liten inflyttningsfest.

För övrigt så rullar allt på, Isabelle och Elin går på dagis och det går bara bättre och bättre för Bellan. Visst gråter hon fortfarande när vi lämnar men de säger att hon bara hon fått vila lite på förmiddagen så är hon en underbart söt och rar unge. Det är alltid roligt att höra positiva saker om sina barn. Dom är så fina mina små barn =)

Imorgon ska jag på läkarbesök för mitt finger igen... det blir visst aldrig bra även om det ser betydligt bättre ut nu så är det ju ändå inte bra. Efter det måste jag iväg och städa klart det sista ur lägenheten för att sedan handla och hämta barnen. Ekonomin ser lite trist ut denna månad men vi får hoppas att det löser sig. Det blir att börja snåla nu fram till nästa löning. Det är ju inte direkt gratis att flytta...Sen ska det pluggas för fullt för att hinna ikapp. Det ser ut som ett mvg i religion, bara slutprovet kvar och nu har jag iallafall fått ett vg i senaste inlämningen till samhällskunskapen. Alltid lika kul med bra betyg. Jaja nu ska det tittas på tv och sen sova.... Natti natt

4 kommentarer:

  1. Vad kul att ni är flyttade och klara! :) Vi kommer hem över påsk, kanske kommer ut och kikar hur ni har det då!?

    SvaraRadera
  2. Kom över ni, det vore trevligt. Lite rörigt är det väl än för min karl är inte den snabbast att hjälpa till att packa upp men det går iallafall att vistas här ;)

    SvaraRadera
  3. men kom då ;) haha det är ju snart tio års fest och allt, passa på då!!! Skaffa barnvakt utan ångest...det måste man unna sig när man är ensam.

    SvaraRadera