måndag 9 mars 2009

Måndag-ny vecka, nya tag

Så var det en ny vecka igen.
Gjorde klart samhällskunskapen idag, folk som säger att det är enkelt kan ju få komma hit och lära mig för det är verkligen inte det lättaste. Nu har det handlat om politik och regeringar samt om EU och EMU. Det är väldigt mycket som man ska analysera och berätta själv vad man tycker. Jag är ju inte direkt insatt och när man läser om det så är det en hel del konstiga namn regler och beteckningar som inte är det lättaste att hålla ordning på. Religionen är det jag tycker är enklast och det märks även på mina betyg i det ämnet. Historian är ett stort ämne med mycket att hålla koll på och hålla isär så det är ju inte det lättaste att hålla reda på vad som är bra information och vad som kan sållas bort. Svenskan *pust* jag som trodde jag var duktig på svenska men det var lite mer att hålla reda på än vad jag trodde. Nu är det bara två veckor kvar på religionen sen kör naturkunskapen igång, lagom tills man ska flytta och allt. Jaja det ger sig nog.

För övrigt så händer det inte mycket. Isabelle har varit på dagis hela dagen i dag vilket jag tror har gått bra. Elin säger att hon gråter mycket men de anser att det går bra på dagis så jag får lita på dom. Stefan jobbar kväll i kväll och kommer hem någon gång i natt så jag tror jag ska plugga lite i kväll om jag får ro till det. Kan vara bra att ligga lite före så jag slipper stressa mig igenom ämnena denna gång. Jag måste visa att jag kan nu när det gått lite si och så under denna period. Nej nu kom Jennie och ska äta lite mat med mig nu när jag och barnen är ensamma. Så måste gå och laga till den!! Hej hopp!! Ps. Jag vill ha vår nu!!!! D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar