måndag 13 juli 2009

dålig vän?

Om man är en dålig människa och en dålig vän... borde man inte vara medveten om det själv då?
För mig är en vän rak och ärlig och säger vad dom tycker om mig och mitt handlande. Om jag beter mig illa någon gång så skulle jag faktiskt vilja veta det och inte att folk ska gå bakom min rygg och tycka och tänka och sedan prata med mig som en vän utan att jag har en aning om vad personen egentligen tycker. Om jag råkat sårat någon med nått jag gjort eller sagt så vill jag självklart veta det för att få en möjlighet att ändra på mig. Den som vågar ställa sig upp mot mig och säga det är enligt mig en riktig vän. Att gå och tro att man har en vän som man kan prata med och anförtro mig och som man tror är en vän som anförtror sig tillbaka men som sedan visar sig ha ljugit hela tiden har väl aldrig någonsin då varit en god vän?
Det kanske är jag som har en felvriden bild av vad vänner verkligen gör utöver att fika och snacka skit om ingenting. Jag kanske har en felvriden bild om mig själv men idag så känner jag mig ändå så pass säker på mig själv och på vad jag står för så jag har svårt att verkligen se mig själv som en dålig människa och en dålig vän. Jag är ledsen men jag kan inte det....
Rätta mig gärna om jag har fel... det är det sanna vänner gör!!!

2 kommentarer:

  1. Vad är det som har hänt? tycker det du säger är mycket klokt.. :)

    SvaraRadera
  2. jadu en lång historia som handlar lite om vad man som vän har rätt att lägga sig i och inte ;) Alla har vi delade meningar om den saken!

    SvaraRadera