tisdag 14 juli 2009

saker och ting är inte alltid som det verkar.

Jag ändrar allt jag någonsin skrivit om att denna människa har varit en bra vän.
Det var tydligen inte fallet och jag är ju som vanligt så jävla blind och naiv så jag tror gott om människor som senare visat sig ha hållt god min hela tiden och sedan tyckt någonting annat.
I åtta år har vi varit vänner, i åtta år har jag berättat saker för dig och jag har trott att du har gjort samma sak. Under denna tid har du mått dåligt och gjort både dumma och konstiga saker och visst kan jag erkänna att jag inte alltid fanns där då... men du tydde dig aldrig till mig vid sånna stunder heller, Du hade alltid någon annan som höll dig i handen och som kanske förstod dig bättrer än vad jag kanske skulle ha gjort. Men jag skulle inte vilja kalla mig själv för dålig vän eller dålig människa för det. Det är svåra och stora saker och inte alla skulle klara att stå där som vän då heller. Jag har aldrig baktalat dig eller sagt någonting dumt, jag har alltid lyssnat när du ville prata med mig och alltid funnits här. Men idag så säger du att jag alltid varit en dålig vän och att du "genomskådat" mig redan från början!!! Genomskådat vad?? Den mesta naiva människa som tror gott om de flesta fram till motsatsen bevisats och som blint litar på att alla är goda. Är det verkligen så mycket att genomskåda? Och vad det skulle vara för hemskt hon genomskådat iallafall har jag ingen aning om men det ska iallafall vara tillräckligt för att hon ska mena på att mig gick det inte att anförtro sig till... mig går det inte att prata illa om folk med för att jag dömmer folk!!! Vem bildar inte en egen uppfattning av vad dom får höra från folk om en människa de aldrig träffat... får du bara höra negativa saker om en människa så blir ju bilden av den personen självklart negativ, det har inte ett dugg att göra med att dömma människor!

Jag har aldrig gått bakom din rygg, aldrig sagt nått dumt eller brytit några löften. Fram till för en veka sedan då jag ställde mig rakryggad och talade om för dig att du gjorde fel. Alla människor gör fel ibland... även jag... även du, men man behöver inte ställa till världens scen om då någon talar om det för en. Det finns heller ingen anledning att börja hata och dra upp en massa gammalt skit och tala illa om personerna som säger nej till det som kan såra folk och har sårat folk. Detta visar bara att det är DU som varit den dåliga vännen som tydligen fått mig att tro att vi var bland de närmaste vänner som kunde tala om allt för att sedan få höra att du aldrig anförtrott dig åt mig för att jag ska vara en dålig människa som springer bakom ryggen på folk. Detta är den värsta och mest löjliga jäkla situation jag har varit i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar