söndag 12 juli 2009

vardagsliv...

Idag har man jobbat också.
När vädret var som absolut värst så var jag ute och gick... det spöregnade och åskan dundrade precis ovanför huvudet. Visst tusan har jag respekt för åskan men fan va mäktigt det är när den dundrar på precis ovanför huvudet. På jobbet gick allt iallafall bra, jag var lite segstartad då jag varit ledig och jobbat varannan dag så man hinner precis komma upp i varv tills man ska hem och så när man väl slappnat av för att man är ledig så ska man dit igen. Jaja jag kom igång efter middagen och det var dags för läggning och vips så låg alla! Ja nu är jag iallafall massa ledig innan jag kör igång mina sista två veckor innan arbetslösheten knackar på dörren igen. Får ta mig i kragen och skaffa mig lite extra jobb så jag får ihop en inkomst, men det löser sig nog... det har det alltid gjort hitills iallafall ;)

Funderar fortfarande vad jag vill med mitt liv och med framtiden. Vad jag vill bli och vad jag ska jobba med... Står fortfarande fast vid att jag vill göra något som jag verkligen drömmer om och inte bara för att det är strategiskt rätt. Men jag får nog räkna med att på vägen dit ta strategiska själ och kanske göra saker som jag egentligen inte vill.

Sen måste jag tillägga från mitt senaste inlägg att jag absolut inte vill säga att den förlorade vännen på något vis har varit en dålig vän. Det kanske kunde låta så men det menar jag verkligen inte. Hon har periodvis varit en toppenvän och jag tycker verkligen om henne. Men vi lever så olika liv. Om mitt liv blir jobbigt och jag deppar ner mig under en period så måste mitt liv fungera ändå. Jag har fött barn till världen och måste därför alltid stå på mina ben hur jobbigt det än må vara. Hon kan må dåligt, sova och gråta bort flera dagar utan att någon anna blir lidande. Hennes problem blir till vardagsproblem för mig även om dom är gigantiska för henne. Detta handlar om olika syner på saker och ting och olika sätt att hantera saker och ting. Vem som helst har nog kännt för att stänga av telefonen, dra ner persiennerna och sova en hel dag, vissa gör det medans andra inte kan även om de vill. Jag kan inte och därför gör jag det heller inte. Inga problem blir lösta av att man deppar sönder dom. Det är bara att försöka se över muren och ta sig förbi den. Jag förstår att folk kan må dåligt... jag har inte ett hjärta av stål, man alla hanterar det olika. Förlåt mig gumman om jag skrev någonting dumt om att du var gnällig och tycker synd om dig själv, detta handlar mest om att hantera saker olika och behöver inte innebära att du någonsin varit en dålig vän. Men vita lögner är också lögner hur små de än må vara och till slut blir de små vita lögnerna en enda stor jätte lögn!

Jaja nu måste jag lägga mig och lösa lite korsord och sova så jag orkar upp med lillfia imorgon. Den stora är hos sin pappa och umgås, alltid lika tomt när hon är borta men det är ju tur att hon snart är hemma igen ;)

Alla ta hand om er och så önskar vi oss en massa sol nu!!
Underbara fina barn!!!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet defenitiv inte hela denna historia mellan dig och din vän. Ville bara säga några ord som man kan ha i baktanken ibland. Det har hjälpt mig. Det verka handla mycket om brist på kundskap, När det gäller det Psykiska området. Har man fått det som kallas post.stress då mår man fruktansvärd dåligt.
    många säger här,
    -det är väl bara och rycka upp sig!

    -det är bara att ta tag i sakerna, sluta deppa!!

    Men det handlar inte alls om detta. För i den gropen hammnar stortsett alla msk pga olika omständigheter. Deppression är en allvarlig sjukdom på det att man inte kan "rycka upp sig"på egen hand. vid en depression produceras det mindre serotonin i hjärna,ett ämne som vi mår bra av. Vet inte om detta blev nåt bra inlägg.
    Men tänk på att FÖRLÅTA lämna bakom och gå vidare tillsamman=) bli inte bittra eller besvikna på varandra, utan tänk att ok, här lärde vi oss något. Mer erfarenhet.
    Önskar o hoppas att det ska iallafall bättre för er=)

    SvaraRadera
  2. detta handlar inte om några deppressioner eller någon stress. Detta handlar helt enkelt om en person som sårar och behandlar två människor illa och när jag då som har varit hennes vän säger ifrån för att jag tycker det är fel av henne att såra dessa två människor så blir hon helt hysteriskt arg på mig och skäller som en bandhund och säger fula saker. Det är vad detta handlar om. Sen att hon periodvis lider av deppressioner ger ingen som helst rätt till att leka med folks känlor för att det kanske underlättar eller är skoj för en själv.

    SvaraRadera