torsdag 9 juli 2009

så otroligt dumt

Ja jag måste då säga att det finns folk till allt.
Bara för att man säger vad man tycker och tänker så ska man förlora en vän? Efter åtta års vänskap och som gudmor till min yngsta dotter så säger hon upp bekantskapen med mig för att jag tyckte hon var en skit som lekte med två personers känslor. Den ena har jag lärt känna genom henne och ingen människa har jag sett ställa upp så på en annan människa som han gjort för henne och så gör hon så. Jag fattar inte hur folk är funtade om dom gör på det visat. Jaja klart vem som helst kan väl göra dumma saker ibland men om man är 31 år så borde man väl ha vuxit till sig lite mer. Jaja tyvärr så kan jag inte ta på mig något dåligt samvete för detta för jag anser inte att jag gjort fel. En bra vän är en vän som säger till när man ballar ur, när man gör fel... det anser iallafall jag men jag kanske har fel. Jaja är inte vänskapen värd mer än så så är inte heller förlusten så stor, hon förlorar mig och min familj, middagsällskap och en vän som alltid lyssnat och funnits där. Jag förlorar en god vän som visserligen funnits där många gånger, men som samtidigt ofta gnäller, deppar för absolut ingenting och tycker oftast synd om sig själv. Jag är ledsen men jag förlorar inte lycka mycket som du. Jag önskar verkligen denna tjej all lycka i livet och hoppas av hela mitt hjärta att hon verkligen blir lycklig, om inte med denna kille så med någon annan. Jag hoppas att hon kommer hitta någon som kan lugna hennes rastlösa själ och att hon ska få finna sig själv i livet och slå sig till ro med man, hus, barn och jobb. Detta är verkligen någonting som jag hoppas att hon någon gång i livet kommer att få uppleva. Då kanske hon inser att leva ett lugnt liv med kille, barn och hund inte är ett negativt "moralliv" utan någonting som de flesta lever eller vill leva. Det är verkligen inte farligt att leva ett liv med en människa man älskar i en halvtrist vardag. Allt behöver inte vara spännande och kul. Jag är ledsen men den tiden är förbi.... kommer sakna dig perioder i mitt liv men detta var ditt val. Bara för att jag sa vad jag tyckte i ett felaktigt beteende!! Ta väl hand om dig min vän.


2 kommentarer:

  1. Tre söta tjejer! :) Kan ni inte komma och hälsa på oss nångång framöver? Vore jättetrevligt. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Du målar då upp Tobbe som om han vore en Ängel...du vet inte sanningen i hela karusellen. Och därför tycker jag inte du ska lägga dig i, i mitt liv och hur jag löser saker och ting. Jag har aldrig lagt mig i ditt liv och dina val så varför ska du då göra det i mitt?? Och om jag nu är så deppig, gnällig och tycker sååå synd om mig själv som du säger här så är ju inte våran vänskap så speciellt mycke att förlora vad det låter. Så jag tackar så mycke för omdömet.
    Och jag visst jag förlorar en guddotter Isabell och Elin som är helt underbara, men vad är det som säger att jag inte ställer upp för dem när de kanske behöver någon när deras mamma inte finns där eller kan lyssna...för vem vet hon kanske någongång faller hon oxså. Men utbrändhet och posttramatisk stresssymtom drabbar väl inte dej...eller?

    SvaraRadera