onsdag 25 november 2009

25 november- Löning

Ja så har snart ännu en vecka och ännu en månad gått.
Tiden går fort och det är svårt att hänga med... i helgen är det första advent och det är dags att börja julstöka. Kanske måste jag offra mig och baka lite med barnen även om jag tycker att det är tråkigt. Kanske man till och med kan sträcka sig så långt så man bakar lite lussebullar, men då med mandelmassa och utan russin, russin är farligt! Jag tycker inte om julen men man lär väl offra sig lite nu när man har barn.

För övrigt så är jag inne på andra veckan med studier nu.
Än så länge har jag inte stött på något direkt arbetssamt... lite slött kan jag nog tycka att det är men det kanske blir värre med tiden. Däremot så ska ju arbetsförmedlingen krångla så klart med regler och åter regler och jag tror knappt själva att dom vet varför dessa regler ens existerar. Hur som helst så ska jag innan fredag välja inriktning på denna utbildning som arbetsförmedlingen nu betalar för att jag ska få gå. Problemet är dock att den inriktningen som jag vill gå så menar afm att det inte finns jobb inom den inriktiningen. Jag vill läsa sjukvård då jag känner att den inriktingen ger mig större möjlighet till jobb. Jag kan ju faktiskt jobba inom äldrevård även om jag har valt inriktning sjukvård... men afm menar att väljer jag den så måste jag skriva kontrakt på att jag kan flytta om jag får jobb på annan ort. Jag får med andra ord välja den inriktiningen och fort som fan skaffa mig ett jobb så jag slipper skriva dessa papper ;)

Jaja nej nu ska jag kolla in poker after dark och sova!
Återkommer snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar