lördag 28 november 2009

en skit dag-slutade trevligt

Fy fan vilken skitig dag det har varit idag!
har haft fullt upp sen jag klev upp känns det som.
Pannkakor till lunch (inte alltid den bästa idén) Tvättstugan i fyra timmar och ensam med två barn och två hundar halva den tiden! Stefan fick självklart jobb i helgen vilket är bra för plånboken men mindre kul för mig.

Vi har börjat med att Bell ska sluta sova middag då hon är mycket uppe på nätterna och bråkar med dom som vill sova ;) Detta bidrar till att hon vid fem är en ganska trött och grinig unge.

Dammsög gjorde jag idag också och så världens disk efter pannkakorna (som dock bara blev halvgjort).

Har kännt mig seg, hängig och lite grinig. Ingen bra dag idag och självklart hade jag ju hundra saker att göra just denna dag med griniga barn och hundar som ska ut. Förr kunde man ju passa ihop det där med promenader medans lillan sov men nu är det dock ett minna blott... bara att dra på henne tusen plagg och tvinga med henne ut i detta ständigt gråa och regniga väder.

Hur som helst så slutade kvällen ganske mysigt med adventsstakar och stjärnorna på plats, en nygjord lista med en massa oldies på spotify och en gullig granne som bjöd på jäger och trevligt sällskap.

Jag får ju inte glömma bort att påpeka att Stefan även lyckades sno med sig min telefon till jobbet vilket gjorde att jag knappt kunde gå ut på min efterlängtade cigg efter att läggningen var avklarad...vem fan tycker att en cigg är god om man får lov att röka den utan sällskap? Även det bra för plånboken på många sätt ;)
Kan man kalla detta en ekonomisk dag kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar