onsdag 4 november 2009

Kommit över det värsta

Nu har jag kommit över de värsta Twilight beroendet.
Läste hennes femte och fristående bok nyss och den var nästan, men bara nästan, lika beroendeframkallande. Hon har ganska annorlunda historier men samtidigt så skriver hon dom på ett sätt som gör att det är enormt svårt att lägga ifrån sig dom.
Nu har jag läst fem böcker av Stephenie Meyer på raken och nu skulle jag försöka läsa någonting annat... icke!!! Det gick så segt så jag satte mig med ett korsord istället hahaha....

För övrigt så rullar allt på.
Har haft väldigt mycket jobbiga tankar nu på slutet vilket varit enormt jobbigt och framför allt svårt att sova. Jag grubblade...vilket jag enormt sällan gör nu för tiden. Sen vet jag att jag aldrig kommer att få svar på mina frågor och funderingar vilket gör dom svårare att släppa. Hårt att leva med någon som tiger i allt!!

I helgen så ska jag i alla fall åka på släktträff.
Mormor har fyllt 82år och vi ska ut och åka färja och äta middag! Det ska bli ganska roligt men lite trist att inte kusinerna kunde följa. Man ser dom så sällan och det hade varit roligt att träffa dom. Nu blir det bara vi...gänget från falun och mormor och morfar, och visserligen mina mostrar förståss. Jaja det blir nog roligt ändå ;)

Nästa helg kommer Marielle och Izak upp till dalaskogarna.
Det ska bli så roligt att träffa lilla Izak som jag faktiskt aldrig träffat även om han faktiskt snart fyller två år. Då ska det mysas lite och snackas skit hihi...

Och sen på måndagen så körs kursen igång och jag ska börja plugga till undersköterska. Det ska bli så skönt att äntligen få göra någonting efter så lång tid hemma. Äntligen så slipper jag sitta som en hemmakärring från 40 talet som ska sköta hemmet och barnen medans killen jobbar och inte gör ett skit hemma. No more ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar