tisdag 25 maj 2010

fix, trix och huvudvärk


Usch allt detta gör mig så trött.
Igår var det "löningsdag"...
fick en summa på hela 3666 kr =/
allt som allt så fick jag 8000 kr denna månad och räkningar på 9000 kr
och jag vet egentligen knappt vad allt är för någonting!
En massa gamla krediter som vi tagit tillsammans sitter jag nu med själv!
En hyra på 5899 kr och sen ska gudarna veta att det är dyrt att flytta =(
Underhållet för Bell får jag visst först nästa månad på 459 kr =O
Jag tror nog att hon kostar mer än så för min del...
jaja orkar inte bråka mer nu!!
Får helt enkelt kämpa mer med potträning och att sova utan välling,¨
har varit lite lat på den fronten men nu kanske jag måste för ekonomins del.
Välling och blöjor är dyrt och för att inte tala om dessa våtservetter som mest leks bort när fel händer får tag på dom!
Ja sen bör jag kanske sluta röka med tiden, men kanske inte just nu!

Annars så försöker jag ordna nu så att jag slipper praktiken i skolan.
Eftersom jag fick lov att ändra inriktning för denna soppa så läser jag nu
geriatrik, och äldreomsorgen har jag ju jobbat inom ett antal år så det känns som att jag kan det! Har ringt och fixat intyg nu från min gamla arbetsgivare så jag hoppas att det hjälper mig att slippa. Då blir jag nog klar med skolan snabbare så jag kan försöka ut och jobba mer!! *hoppas*

De som satt mig i denna situation hade inte mycket koll på vad de gjorde heller.
Att de vänt upp och ner på ett helt liv och en hel familj...
Byte av bostad, kaos i ekonomin,ändring av skola och dagis, ändring i inriktning och ett psykiskt ras från min sida!
Ja denna person ska bara veta vad sjutton hon ställde till med när hon sitter där, ensam kvar i sin lägenhet med samma ekonomi på samma utbildning med samma inriktning och med barnen gående på samma skola och dagis som de gått på hela tiden. Hon sitter där, orörd, opåverkad!!
Hon ska bara veta....
Sen kan man undra varför jag hatar som jag gör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar