tisdag 24 augusti 2010

Höst!


Ja det är väl svårt att förneka det nu...
hösten är verkligen här även om det fortfarande kan komma någon fin ocg varm dag så är det övervägande grått och regnit och lite kyligt i luften.
Åh jag känner hur kårar kryper längst ryggen... ser inte alls fram emot höst.
Nej jag är inte färdig med sommaren än, inte färdig med att slåss med getingar, trampa på sniglar, plåcka bär från buskar, låta barnen springa i lätta kläder och barfota promenader. Jag är helt enkelt inte klar... och inga paprikor fick jag heller.

Skolan är klar, nu ska det stressas med 15 timmars veckor, förskolehämtningar och möten på arbetsförmedlingen. Papper ska in till a-kassa och kassakort ska fyllas i (får absolut inte glömmas)Arbeten ska sökas och sinnet ska inte förslöas. Nej jag börjar överväga en flytt nu när både ams och min jobbcoatch överväger det som det bästa alternativet då det tydligen inte finns några arbeten här. Huvudsaken är i alla fall att jag är klar i skolan, det är verkligen underbart! Ja eller hmm... jag har ju en redovisning kvar på tisdag innan jag är HELT klar :P

Och så var det träningen och rökningen då...
Ja alltså, rökningen går bara bra, saknar den faktiskt inte. Jag kan vara social ändå om jag vill hihi
Träning gick verkligen kanon, slet som ett djur helt utan morötter i flera dagar haha, gick ner 700 gram och sen låg jag på latsidan över helgen då barnen var hemma och så. Plötsligt hade jag gått upp 2,5 kilo =(
Va e de för skit då??
Nej nu tappade jag tråden lite igen men ska rycka upp mig och sätta igång igen. Kilona ska bort och så är det bara!!

Nej nu ska jag vänta in Jeanette och hennes mage hihi sen blir det en sväng upp till ortopeden innan jag ska ner och hämta Stefans iphone 4 :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar