tisdag 17 augusti 2010

Måndag eller??


Ja för det är väl kanske måndag idag har jag fått förklarat för mig...
är väldigt väldigt dagvild av någon anledning!
Har haft en väldigt effektiv vecka förra veckan och är enormt stolt över mig själv.
Jag tränade och promenerade varenda dag hela förra veckan, dock hade jag gått ner 500gram eller nått haha!! Får väl hoppas att kilona börjar rasa snart :P

Igår var vi på leksands sommarland och hade det jätte mysigt.
Sol och bad, studs och pirater :)
Jag och Stefan tog oss en sväng upp för klätterväggen... det var faktiskt riktigt jobbigt kan jag lova!! Men jag klarade det =)

Imorgon är det Elins första dag i förskoleklass, hon är lite nervös och spänd märker man men hon kommer nog älska det bara hon kommer dit. Jag var dit på möte idag och fröken verkade jätte gullig!!

Sen är jag från och med idag arbetslös igen...
Redovisningarna som jag har kvar i skolan blev framflyttade till vecka 35 så jag fick plötsligt lite tid på mig att göra klart det sista som är kvar så nu ska jag söka mig lite jobb och se om jag kan få nått som utökar kassan lite.
Det finns verkligen ingenting i hela världen som kan få en att känna sig så jäkla värdelös och deprimerad som ett tomt konto. Jag hatar det verkligen och känner ingen lycka alls. Känns plötsligt som att allt man kan göra kostar pengar på ett eller annat sätt!

Hoppas verkligen att det ramlar in nånting så jag får en lön ;)

Sen har jag dessutom denna vecka fått reda på en persons bortgång.
En föredetta kompis pappa har visst somnat in efter en tids sjukdom!!
Även om jag inte ger mycket för denna "vän" efter vad hon gjorde mot mig så beklagar jag verkligen hennes pappas bortgång. Det är aabsolut ingenting som jag ens önskar min värsta fiende och jag hoppas hon har någon hos sig då hon valde bort vissa vänner för???

Ja jag beklagar "morfar", jag hoppas du får det bra där du är nu och att du från din plats kan se de dina. Även de du inte såg så ofta här...
Det var trevligt att fått träffa dig de gånger vi sågs när du var på besök hos din dotter och dina barnbarn. Vissa människor man möter i livet sätter sina spår och du var i mina ögon alltid trevlig och glad och skojade med barnen och busade trots att du var sjuk. Jag minns dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar