onsdag 25 augusti 2010

operation

Igår var jag hos ortopeden för att komma in mina fötter.
Jag har en knölnedanför lilltån på varje fot som gör att foten blir jätte bred och jag kan inte ha några normala skor utan måste köpa breda jumpaskor. Fina söta skor som man kan ha till klänning kan man ju glömma.
Vid köp av nya skor så kan man räkna med världens skavsår de första veckorna innan skorna gått ut sig och format sig efter mina superbreda fötter.

Läkaren var snygg och trevlig med glimten i ögat hihi gör alltid besöket trevligare :)
Han ställer mig på kö för en operation så man kan väl säkert räkna med att den blir runt jul. Då kommer jag få en typ gipssko eller vad det hette och så kommer jag bli sjukskriven i fyra veckor... varför frågade jag. Jag borde ju kunna jobba om jag har ett stillasittande jobb?? Nej du kommer ha fruktansvärt ont och besvärligt de första fyra fem veckorna!! fick jag till svar....förlåt för att jag frågade *hum*
Jag kommer visst att bli sövd för att ljudet när de sågar i min fot kan ses som obehagligt... nähää!!
De kommer alltså att såga med en lite såg, det partiet i foten som sticker ut. Det är en led så de ska flytta in det på nått jäkla vänster! Ja det lät ju helt okej och inte alls smärtsamt och läskigt!

Han sa också att det kunde ses som lite krångligt om de tog båda fötterna samtidigt. När jag då förklarade att jag var ensamstående med två barn och en hund så ansåg han det inte bara krångligt utan väldigt olämpligt :P

Haha ja vi får väl se nu då hur det går men som sagt det tar ju minst tre månader innan det händer nått :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar